ΑΥΤΙΣΜΟΣ &
ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Διοργανωτής
Τηλέφωνα Επικοινωνίας:210/2830100
Σε ποιους
απευθύνεται: Απευθύνεται
σε ειδικούς ψυχικής υγείας (ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, κοινωνικούς
λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές) εκπαιδευτικούς και γονείς.
Περιγραφή:
Στο
ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ δουλεύουμε με παιδιά στο Φάσμα από το 1999. Η εμπειρία όλων αυτών των
χρόνων, αλλά και τα σύγχρονα δεδομένα από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα (το
ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ συνεργάζεται με τον National Autistic Society - NAS, ως το πρώτο υπό
πιστοποίηση Πρότυπο Κέντρο Αυτισμού στην Ελλάδα), μας έχουν δείξει πως το παιχνίδι
είναι ο απλούστερος και αποτελεσματικότερος τρόπος διδασκαλίας ενός παιδιού με
ΔΑΔ.
Το ίδιο δε συμβαίνει άλλωστε και με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης;
Το σεμινάριο αυτό αφορά στη χρήση του παιχνιδιού ως μέσο ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών που είναι στο φάσμα του αυτισμού. Το υλικό του είναι δομημένο έτσι ώστε να παρουσιαστεί βιωματικά και να μπορεί να εφαρμοστεί και στο σπίτι. Θα παρουσιαστεί πλήθος δοκιμασμένων παιχνιδιών, το καθένα από τα οποία θα αντιστοιχεί στο επίπεδο λειτουργικότητας του παιδιού και θα αποσκοπεί στη διδασκαλία συγκεκριμένων δεξιοτήτων και την κατάκτηση της επικοινωνίας.
Θα αναλυθούν οι δυσκολίες στο παιχνίδι για τα παιδιά με ΔΑΔ, τα στάδια του παιχνιδιού ανάλογα με το επίπεδο λειτουργικότητας του παιδιού και οι τρόποι παρέμβασης για την ενίσχυση δεξιοτήτων και επικοινωνίας. Θα δοθούν ιδέες για πλήθος παιχνιδιών τα οποία θα παρουσιαστούν βιωματικά.
Οι γονείς που θα παρακολουθήσουν το Σεμινάριο θα μπορούν να συνεχίζουν την αποκατάσταση του παιδιού τους στα πλαίσια της καθημερινής οικογενειακής ζωής. Χρησιμοποιώντας τη χαρά που προσφέρει το παιχνίδι θα του μεταδώσουν γνώσεις και δεξιότητες και θα ενισχύσουν στο μέγιστο βαθμό το συναισθηματικό δέσιμο και τη μεταξύ τους επικοινωνία.
Το ίδιο δε συμβαίνει άλλωστε και με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης;
Το σεμινάριο αυτό αφορά στη χρήση του παιχνιδιού ως μέσο ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών που είναι στο φάσμα του αυτισμού. Το υλικό του είναι δομημένο έτσι ώστε να παρουσιαστεί βιωματικά και να μπορεί να εφαρμοστεί και στο σπίτι. Θα παρουσιαστεί πλήθος δοκιμασμένων παιχνιδιών, το καθένα από τα οποία θα αντιστοιχεί στο επίπεδο λειτουργικότητας του παιδιού και θα αποσκοπεί στη διδασκαλία συγκεκριμένων δεξιοτήτων και την κατάκτηση της επικοινωνίας.
Θα αναλυθούν οι δυσκολίες στο παιχνίδι για τα παιδιά με ΔΑΔ, τα στάδια του παιχνιδιού ανάλογα με το επίπεδο λειτουργικότητας του παιδιού και οι τρόποι παρέμβασης για την ενίσχυση δεξιοτήτων και επικοινωνίας. Θα δοθούν ιδέες για πλήθος παιχνιδιών τα οποία θα παρουσιαστούν βιωματικά.
Οι γονείς που θα παρακολουθήσουν το Σεμινάριο θα μπορούν να συνεχίζουν την αποκατάσταση του παιδιού τους στα πλαίσια της καθημερινής οικογενειακής ζωής. Χρησιμοποιώντας τη χαρά που προσφέρει το παιχνίδι θα του μεταδώσουν γνώσεις και δεξιότητες και θα ενισχύσουν στο μέγιστο βαθμό το συναισθηματικό δέσιμο και τη μεταξύ τους επικοινωνία.
Η εκπαίδευση
του ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ περιλαμβάνει:
Ποιες είναι οι ρίζες του παιχνιδιού
Πως διαφοροποιείται το παιχνίδι στα παιδιά με αυτισμό
Ανορθόδοξο Παιχνίδι
Στόχοι του Προγράμματος
Αξιολόγηση δεξιοτήτων παιχνιδιού
Φόρμα παρατήρησης
Παρουσίαση επιπέδων (Α+Β+Γ) παιχνιδιού
Λειτουργικό - Κατασκευαστικό Παιχνίδι
Συμβολικό Παιχνίδι-Παιχνίδι με κανόνες
Μεθοδολογία ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων στα διάφορα επίπεδα παιχνιδιών - Παρουσίαση παιχνιδιών
Ποιες είναι οι ρίζες του παιχνιδιού
Πως διαφοροποιείται το παιχνίδι στα παιδιά με αυτισμό
Ανορθόδοξο Παιχνίδι
Στόχοι του Προγράμματος
Αξιολόγηση δεξιοτήτων παιχνιδιού
Φόρμα παρατήρησης
Παρουσίαση επιπέδων (Α+Β+Γ) παιχνιδιού
Λειτουργικό - Κατασκευαστικό Παιχνίδι
Συμβολικό Παιχνίδι-Παιχνίδι με κανόνες
Μεθοδολογία ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων στα διάφορα επίπεδα παιχνιδιών - Παρουσίαση παιχνιδιών
Στο
σεμινάριο θα χρησιμοποιηθεί βιντεοσκοπημένο υλικό με πραγματικά περιστατικά στο
ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΙ
ΑΥΤΙΣΜΟΣ
Διοργανωτής
Έναρξη: 03/12/2011
Λήξη: 03/12/2011
Πόλη: ΑΘΗΝΑ
Tόπος: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58, ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
Λήξη: 03/12/2011
Πόλη: ΑΘΗΝΑ
Tόπος: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ 58, ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΜΙΛΟΥ MF
10.00-15.00
Τηλέφωνα Επικοινωνίας:210/5284321,
210/5284310
Εισηγητής: ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΖΙΑΚΗΣ
Αποφοίτησε από το τμήμα Εργοθεραπείας, ΤΕΙ Αθήνας το 1999. Από το 2001 ως το 2008 εργάστηκε σε ιδιωτικά κέντρα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών και επανένταξης αυτιστικών ατόμων. Από τον Σεπτέμβριο του 2008 εργάζεται αποκλειστικά με παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού και μόνο σε κατ' οίκον συνεδρίες. Έχει εκπαιδευτεί στη θεραπεία Reiki (Reiki Master Practitioner) και είναι θεραπευτής ΚρανιοΙερής Θεραπείας SER1. Είναι μέλος του International Association of HealthCare Practitioners. Έχει εισηγηθεί πλήθος σεμιναρίων και διαλέξεων.
Αποφοίτησε από το τμήμα Εργοθεραπείας, ΤΕΙ Αθήνας το 1999. Από το 2001 ως το 2008 εργάστηκε σε ιδιωτικά κέντρα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών και επανένταξης αυτιστικών ατόμων. Από τον Σεπτέμβριο του 2008 εργάζεται αποκλειστικά με παιδιά στο Φάσμα του Αυτισμού και μόνο σε κατ' οίκον συνεδρίες. Έχει εκπαιδευτεί στη θεραπεία Reiki (Reiki Master Practitioner) και είναι θεραπευτής ΚρανιοΙερής Θεραπείας SER1. Είναι μέλος του International Association of HealthCare Practitioners. Έχει εισηγηθεί πλήθος σεμιναρίων και διαλέξεων.
Σε ποιους
απευθύνεται: Το
σεμινάριο απευθύνεται σε εργοθεραπευτές,
λογοθεραπευτές,
ειδικούς παιδαγωγούς αλλά και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, καθώς και
σχολικούς ψυχολόγους. Επίσης απευθύνεται σε φοιτητές όλων των παραπάνω ειδικοτήτων
και σε γονείς αυτιστικών παιδιών.
Σκοπός:
Σκοπός του
σεμιναρίου είναι η βαθύτερη κατανόηση των αυτιστικών ατόμων και η παρουσίαση
μεθόδων και τεχνικών που μπορεί να εφαρμόσει ένας ειδικευμένος Εργοθεραπευτής
στην παρέμβαση του. Με αυτόν τον τρόπο οι επαγγελματίες και οι φοιτητές
μαθαίνουν μέσα από τη γνώση που έρχεται από την εμπειρία και όχι μόνο από τη
θεωρία των ακαδημαϊκών εγχειριδίων. Οι γονείς μπορούν να ωφεληθούν καθώς
κατανοούν πώς μπορούν να βοηθήσουν οι ίδιοι τα παιδιά τους στο σπίτι και να
γίνουν συνθεραπευτές.
Περιγραφή:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΗΜΕΡΙΔΑΣ
• Τί είναι Αυτισμός, Asperger, Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή ή Φάσμα του Αυτισμού.
• Τί είναι Εργοθεραπεία και ποιες προσεγγίσεις χρησιμοποιεί στον Αυτισμό.
• Οι πρώτες εμπειρίες από την επαφή μου με αυτιστικά παιδιά.
• Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, Απτική Αμυντικότητα
• Ηχολαλία και Στερεοτυπικές συμπεριφορές
• Οπτική - Φωτογραφική μνήμη
• Ψυχοσυναισθηματικοί παράγοντες και αντιμετώπιση
• Νέες εμπειρίες από την επαφή μου με αυτιστικούς - Κλείσιμο
• Τί είναι Αυτισμός, Asperger, Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή ή Φάσμα του Αυτισμού.
• Τί είναι Εργοθεραπεία και ποιες προσεγγίσεις χρησιμοποιεί στον Αυτισμό.
• Οι πρώτες εμπειρίες από την επαφή μου με αυτιστικά παιδιά.
• Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, Απτική Αμυντικότητα
• Ηχολαλία και Στερεοτυπικές συμπεριφορές
• Οπτική - Φωτογραφική μνήμη
• Ψυχοσυναισθηματικοί παράγοντες και αντιμετώπιση
• Νέες εμπειρίες από την επαφή μου με αυτιστικούς - Κλείσιμο
ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ: 50€ + Φ.Π.Α.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου